Menu

Gotowanie na parze i Pieczenie

Co zrobić, aby pieczona ryba nie była zbyt sucha?
Dlaczego gotowanie na parze jest najzdrowsze?
Dzisiaj na blogu kilka niezbędnych informacji o pieczeniu i gotowaniu ryby na parze.
Ryba z naszymi poradami zawsze smaczna:) Zapraszamy na bloga.

 

Gotowanie na parze

Ta metoda jest najzdrowsza z pośród termicznych metod przyrządzania ryb. Zachowuje większość cennych wartości odżywczych, nie podnosi wartości kalorycznej, zachowuje pełnię smaku i aromatu potrawy.

Należy pamiętać, by przestrzegać odpowiedniego czasu gotowania.

Przed gotowaniem na parze, pieczeniem czy duszeniem ryby należy odpowiednio zamarynować.

Dobrze dobrana kompozycja ziół podkreśli smak, sprawi, że ryby i owoce morza będą kruche i delikatne. W przypadku gotowania na parze ilość przypraw, a zwłaszcza tych wyrazistych, tj. gorczycy, tymianku czy rozmarynu, może być większa.

 

Pieczenie

Ryby pieczone w piekarniku, zawinięte w folię lub ułożone w naczyniu żaroodpornym, są zdrowsze i mniej kaloryczne od tych smażonych na patelni.

Pamiętaj - zbyt długie pieczenie może spowodować, że ryba będzie sucha i mniej smaczna.

Czas pieczenia ryby zależy od jej gatunku i grubości kawałka. Przyjmuje się, że niezamrożoną rybę o grubości 2,5 cm piecze się w piekarniku około 10 minut.

Przed pieczeniem ryby należy pozostawić w marynacie na kilkadziesiąt minut.

Jeśli chcesz upiec całą rybę, pozbaw ją wnętrzności , a co najważniejsze - łusek. Piecz ją ponacinaną, w całości, razem ze skórką, ogonem i głową. Pamiętaj, by przyprawić ją w środku i na zewnątrz.

Gdy pieczesz w rękawie, na kilka minut przed końcem pieczenia rozetnij rękaw, aby ryba zdążyła się zarumienić.

Ostatnio zmienianyśroda, 12 lipiec 2017 13:41
Więcej w tej kategorii: « RYBNE KONSERWY TERMICZNE
Powrót na górę