Menu

Kwasy tłuszczowe Omega-3

Rok szkolny rozpoczęty:) Niezbędnym elementem diety uczniów są ryby, bogate w kwasy tłuszczowe Omega-3, poprawiające pamięć, będące budulcem tkanki mózgowej. Halibut, łosoś, makrela, śledź - nie może ich zabraknąć w jadłospisie Twojego dziecka! Więcej na blogu -zapraszamy.

 

Kwasy tłuszczowe Omega-3

Ryby i przetwory rybne możemy zaliczyć do żywności o właściwościach funkcjonalnych, o dużym zakresie działania, zwłaszcza ze względu na wysoką zawartość niezbędnych, nienasyconych kwasów tłuszczowych. Wśród nich zasadniczą rolę odgrywają długołańcuchowe, wielonienasycone kwasy tłuszczowe z grupy Omega-3, a przede wszystkim niespotykane w innych produktach żywnościowych kwasy EPA i DHA. Zdrowotny wpływ tych kwasów, wg naukowców amerykańskich i europejskich, a także byłego Ministra Zdrowia prof. Zbigniewa Religi, postaramy się pokazać w poniższej tabelce na przykładzie kilku wybranych ryb.

Dzienne zapotrzebowanie na kwasy Omega-3 to 1-1,5 g. Aby je zaspokoić, powinniśmy 3 razy w tygodniu zjadać porcję ryb, takich jak: łosoś, halibut, szprot, śledź, makrela, tuńczyk lub sardynki. Zasadniczo czym tłustsza ryba, tym zawartość kwasów jest wyższa.

001-232 PGR ksiazka RGB 15

 

 

Powrót na górę